dilluns, 12 de maig del 2014

Retrobar i cremar...

Amb les ganes de sortir amb bici quan millor m'anés, vaig declinar una proposta d'en David Roura per sortir amb ell i en Jordi Clermont. No era el millor pel meu estat de forma, anar a patir durant més de dos hores amb la jovenalla. No hauria anat un punt per sobre, sinó 3 o 4!

Així, passades les 9h del matí, vaig tornar a encarar Mas Llunès. A dalt, em vaig creuar un ciclista que coneixia i que no veia des de feia temps; en Josep C. El vaig reconèixer perquè el dia abans havia vist un ciclista vestit igual que ell amb l'equipació del BMC i amb una bici que em va provocar una enveja terrible. No vaig trigar gaire a veure que ell no m'havia reconegut i que valia la pena girar i anar una estona amb ell. Just abans de començar el descens el vaig atrapar i ens vam saludar. M'explicava que no li agradava anar sol i que normalment ho feia amb una colla però que l'endemà anaven a la Remences, com els meus companys Tito (5h11'), Txema (5h18'), Salva (5h35') i Toni (6h20') al recorregut llarg i la Xènia i el “tiet” Pere, fent duet filla-pare, i en Jordi Arbós al recorregut curt. Som-hi doncs, t'acompanyo fins a Girona, li vaig dir. Ens vam posar al dia de les respectives famílies i ens vam explicar històries de bici. Ell, als seus 64 anys, em va donar una lliçó del perquè sortir amb bici; Vaig a passar-m'ho bé! Aquells quilòmetres amb ell em van anar bé per posar les cames a to.

A Girona ens vam separar, just quan veia en Tito amb la família. Ja havia pensat anar fins a Llagostera a menjar-me una truita i passar la imatge als companys per, si podia, fer-los dentetes. Fins a Caldes vaig anar rodant tranquil·lament i sense escalfar-me. Els 6 quilòmetres fins a Llagostera ja van ser una altra cosa. Vent lateral, plat muntat i agafat a la part de sota del manillar. Quina escalfada i quin mal de cames. La recompensa ben bé que s'ho valia. Amb la panxa plena, li vaig tornar a demanar un esforç. I el cos va respondre bé, millor del que m'esperava. El repetjó des de Caldes fins la N-II va ser un altre punt de lluita, tot i que el vent a favor m'ajudava bastant. No podia anar cap a Vilobí per les obres que fan i no em tocava més remei que arribar-me fins a Mallorquines per passar per Santa Coloma. Em vaig creuar en Jordi Carruana(5h5') amb un company seu, mentre devien rodar per estirar cames per, també, l'endemà. Al final, em van sortir 101 quilòmetres d'un matí assolellat que ja em deixa la marca, tan característica de tots els que practiquem aquest esport.

Com els de la Remences, jo també volia anar amb bici ahir. Pel temps vaig estar a punt d'anar-los a veure, enlloc de sortir, però la voluntat d'en Joan i l'Albert em va estirar. Si el dia abans tenia les cames com fustes, ahir les tenia com fusta cremada. Quan el pendent passava a ser positiu, una coïssor em feia veure que aquell dia no era el millor. L'enorme paciència d'en Joan i l'Albert va fer que en cap moment em passés pel cap que els feia anar malament. Mira que vaig arribar a quedar-me vegades... Vam anar fins a Sarrià de Ter per pujar cap a Sant Medir i Canet d'Adri. Se'm va fer més dur que quan hi vaig anar amb en Txema i en Salva. Seguint cap a la vall del Llémena, els vaig portar fins a la part més dura que he fet mai amb bici; Ca de Mont. És un camí estret fins a la masia que hi dóna nom, amb unes rampes que arriben al 26% i que van fer que poses el peu a terra. Tornant l'Albert em va convèncer per passar per les Encies i per Amer. El que vaig patir pujant ho vaig gaudir rodant fins a la vila més bonica del món. Uns 100 quilòmetres més!


“Retrobacremant" el camí...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada