dissabte, 31 de desembre del 2011

El patiment de Sant Silvestre...

"Acabar l'any corrent la #santsilvestregirona amb @lluisbaixes @professorquimi @Txemaarnau i el retorn del 'capi', no té preu" (@neLarnau)

Partint de la piulada, avui el nostre Sant Silvestre recorria 5 quilòmetres pel centre de Girona. El nucli inicial dels Bicicarril.com-Simonich ens reuníem per primer cop i les sensacions eren diverses. En Manel, el líder, anava a buscar temps (18'30"). En Lluís i en Txema volien estirar les cames després dels 10 quilòmetres del matí a Les Planes. En Jordi a tornar a córrer després de molt temps i deixar enrere el dolor al genoll. I jo...a fer un pas més i a buscar els sub21!

En veritat us dic que avui em feia molta il·lusió la cursa per compartir-la amb uns grans amics, que m'han inflat l'orgull al dir-me que volaria. Un neguit durant tot el dia que ni us explico. A cap hora ja estava apunt per anar al lloc de trobada. Puntuals tots i cap a Girona fent una rua de cotxes. Aparquem i anem a buscar els dorsals. Vinga a imprimir els comprovants i no ens calien... El 1271! Escalfem i se'ns uneix en Grebi. Anem cap a la sortida i ja veus i notes l'ambientàs que hi ha. Més que una cursa, és una festa!

1r quilòmetre, 3'47" - Amb la gentada que hi havia, hem sortit uns 25 segons més tard i ens hem trobat amb un tap espectacular. Avançar era quasi impossible per la gentada que tenies al voltant. Fins la rotonda de Fontajau no he pogut allargar el pas i començar a tirar endavant. Ja notava que anava massa ràpid, però jo a darrera en Txema.
2n quilòmetre, 4'05" - Cullons que ràpid anem i que bonica la cursa. El pas pel Carrer nou i el Pont de Pedra són genials. La gentada et porta endavant però el dolor de cames apareix al mateix punt de la cama i a la mateixa alçada de la cursa. Tot i patir, em fa il·lusió fer dos quilòmetres amb menys de 8 minuts.
3r quilòmetre, 4'07" - En Jordi i en Grebi ens atrapen. Veig en Lluís i no recordo quan ha arribat a passar-me. Estic capficat i em sap greu per ells. El dolor creix però queda menys. No m'agrada el tram per Ciutadans i Ballesteries i no recordo el pas per davant de Sant Fèlix...si que anava malament!
4t quilòmetre, 4'20" - Foto un pet com una glà! Només vull acabar. En Jordi no s'aparta del meu costat i em diu que el patiment d'ara és un pas més que agrairé el dia assenyalat. Els pulmons em funcionen, no vaig afogat. A la rotonda de la Copa es posen tots al meu voltant i ningú vol tirar més. La pujada cap al bingo em mata!
5è quilòmetre, 4'35" - Només sento que queda poc. Penso que trauré forces d'on no en queden però avui no en queden. L'avinguda de Fontajau és eterna. En Txema i en Lluís em marquen el ritme i en Jordi m'estira el cap. "No puc més" els hi deixo anar i era veritat. Em diuen que no puc parar allà, que ja ho tenim fet, tot i que fins la rotonda i l'entrada al pàrking no penso que sí, que ja ho tenim. En Jordi em diu que s'ha de córrer fins sota l'arc i fins allà arribo.

Quin patiment durant 20 minuts i 55 segons! He de trobar una explicació al dolor i no patir tant! No sé si he assolit el meu sostre de ritme. Ara toquen les tirades llargues perquè d'aquí a dos mesos i 25 dies ja hi serem pel troç. Ah! En Manel ha clavat la seva predicció 18'31"! Ets el rei!

Però avui he rebut una lliçó de companyerisme, d'unió i d'equip que tant aprofitaré en terreny esportiu com personal. Avui, amics meus, heu fet vostre el meu patiment.

I no m'allargo més que he d'anar a menjar els raïms! Gràcies família, amics, companys de feina, coneguts, desconeguts i gràcies a tu. L'any 2012 és l'any del repte i no veig millor manera d'entrar-hi que no sigui aquí escrivint per tenir-vos aprop a tots vosaltres!

"SantSilvestrejant" el camí...

1 comentari:

  1. Quimi!!! ets molt gran!! molts ànims i esperem que marxi aquest dolor a les cames!! Ha estat molt maco correr tots junts pels carrers de Girona!!

    ResponElimina