divendres, 16 de març del 2012

Acaba l'afinament...

M'esperava el dia d'avui amb molta il·lusió i el tenia més que pensat. Tot organitzat per acabar amb bones sensacions La Volta a Sant Julià era el que s'ajustava més als quilòmetres que tenia pensat fer i, a més, em venia molt de gust fer-la com a test després de tantes vegades que l'he fet. A més, estrenava rellotge/gps... Garmin Forerunner 110 HRM, regal del meu germà!

Avui se m'ha posat molt bé un comentari que m'ha fet la Cristina, una companya de feina. L'alegria amb la que m'ha parlat de la marató i de que ja és aquí, m'ha donat ales per córrer. Aquests comentaris que no m'espero valen tot el patiment i les baixades. Ara no tinc nervis, tinc emoció! I m'agrada, o millor dit, m'encanta!

Com un nen amb sabates noves (de fet són quasi...) surto de casa a ple Sol, fet que em carrega les bateries. No parava de mirar el rellotge i d'intentar conèixer com anava, i patam...4'52"! Ai ai que m'estic flipant! Segueixo tirant cap a Sant Climent i després he posat el pulsòmetre per saber què feia el cor. Mira que miraràs el rellotge i sense pensar en res més. Sort que m'ha trucat el meu germà i m'ha fet distreure de l'obsessió del rellotge. Li he proposat que em vingués a acompanyar però anava tard i volia dinar. Segueixo i els ritmes van molt bé, per sota els 5' i penso en fer un entreno dels que en diria qualitat. Menys quilòmetres però més intensos, i faig un quilòmetre a 4'34" ajudat per les baixades del camí.

Fins a Sant Julià tot ha anat rodat i em sentia bé per anar fent. Començava a tenir una mica de set per la polseguera que m'ha aixecat un cotxe i veia la font del pavelló d'Anglès com a salvació, i quan la tinc quasi a tocar, estic uns 40 segons per travessar la carretera. Els han deixat anar a tots i jo allà saltant per no deixar de moure'm. Per fi puc passar i quan apreto el polsador de la font... Segueixo corrent cap a casa i em vaig accelerant de mica en mica per arribar abans al Pasteral, resant perquè la seva font sí ragi. Al principi de la recta però, m'aparto al sentir una bicicleta que venia apagant foc i de cop es frena al meu costat. El meu germà!!!! Quina mala cara que fotia i com l'he fet patir per atrapar-me. No sé si m'ha maleït una mica, tot i que l'emoció amb la que m'he begut l'aigua que m'ha donat li ha tret tot els mals. Puff, no hi ha millor companyia! Les hores que li he fet perdre per anar al ralentí amb la bici...i la companyia que m'ha fet.

Arribo a l'infern i avui tinc ganes de fer-lo. M'ha fet patir molt i avui no seria diferent, però me l'agafava d'una altra manera. He baixat el ritme tant com pujaven les pulsacions i amb el cap jup i repetint "un altre pas, un altre pas" he coronat! Ara a recuperar els moviments naturals de les cames, que sempre em costa i últim esforç cap a casa. Poso un xic més perquè vull baixar de 5' i cap a casa amb el 4'47" al sarró.

Al final, 15.58 quilòmetres en 1 hora, 18 minuts i 2 segons, 5 minuts per quilòmetre de mitjana, cremant 935 calories i 161 pulsacions de mitjana. Heu vist que complet? Doncs encara és millor el Garmin Connect. M'hi perdré amb tanta informació, és genial! Bon regal!

La visita amb la Jordina un èxit. M'ha dit que em veu molt bé de to muscular i, sobretot, comparat amb el principi. Em deia que el meu canvi muscular ha estat molt bo. He allargat musculatura i perdut ventre muscular. Tinc les cames igual de fortes però amb menys greix i amb uns tendons menys tibats que m'ajuden a no patir tant. Bona notícia i molt ben rebuda!!!

Toca baixada. Ara és moment de descansar, no massa, i assimilar tot el que s'ha fet. No tinc la sensació de poder fer més i millor, com deia l'altre dia. Estic satisfet i content.

Us deixo un vídeo que m'ha encantat. Alguns ja l'haureu vist, però m'inspira...


"Afinamentajant" el camí...

1 comentari: